Stichting Belbus Oostzaan
 
 
Burgemeester maakt kennis met Belbus

OOSTZAAN - Wat de Belbus voor Oostzaan betekent, wilde burgemeester Polak zelf weleens ervaren.

Een afspraak is gauw gemaakt, dus stapte hij dinsdag in en maakte hij kennis met het fenomeen Belbus Oostzaan voor de minder mobiele dorpsbewoners. Vanaf de Dagopvang Lishof werden de diverse deelnemers keurig opgehaald en thuisgebracht, al dan niet geholpen door chauffeur (en voorzitter van de Belbus) Cor Molenaar. Of de passagiers blij zijn met ‘hun privé-taxi’, zoals iemand de Belbus noemde? “Dat is zacht uitgedrukt, ik ben er héél erg blij mee, anders kwam ik nergens meer!” 



Dat Oostzaan uniek is op dit gebied kan niet gezegd worden. In andere gemeentes zoals Landsmeer en Wormer, zijn ook belbussen, of buurtbussen, maar die hanteren wel een veel stringenter toelatingsbeleid en bieden andere diensten. Oostzaan is opvallend flexibel, niet zo streng, en waar het nodig is met maatwerk voor de gebruikers. Wil iemand gewoon even gezellig op visite, of winkelen? De Belbus staat klaar. Oostzaan vindt dat belangrijk voor de sociale contacten van de gebruikers, zodat zij gewoon op een prettige manier aan het maatschappelijke leven kunnen blijven deelnemen. 

De Belbus is altijd op zoek naar vrijwilligers die willen rijden en ook naar mensen die op kantoor af en toe willen bijspringen. Twijfel je nog? Voor informatie kun je terecht bij: .

* bron het Kompas, d.d. 25-05-2022. Tekst en foto: Barbara van Wijk

 
Belbus niet meer weg te denken uit Oostzaan

OOSTZAAN - De Stichting Belbus is grotendeels een vrijwilligersorganisatie
die al in 1992 werd opgericht door de
initiatiefnemer, Joop Geerlings.

De stichting bestaat nu dus al dertig jaar. Maar al twintig jaar eerder reed er een bus rond onder de paraplu van de Stichting Hulpdienst Oostzaan. In al die jaren heeft de Belbus de mobiliteit van ouderen of mindervalide passagiers kunnen vergroten. Zo kunnen zij blijven deelnemen aan het maatschappelijke verkeer, want de bus rijdt in de Zaanstreek, Waterland en Amsterdam-Noord en omgeving.



Totaal rijdt de Belbus per jaar meer dan honderdduizend kilometer in circa vijftienduizend ritten, gemiddeld per rit zeven kilometer. En nu is de Belbus niet meer weg te denken uit het dorp. Inmiddels beschikt de stichting over drie prachtige bussen, zodat je er altijd wel één ergens in Oostzaan tegenkomt. 

Dat was in de begintijd wel anders. De eerste bus kwam begin november 1992 op de weg, met onder andere een stevige Europese subsidie. Een voorziening die het leven van veel minder-mobiele Oostzaners een stuk aangenamer maakt! Wél hing de gemeenteraad er destijds een voorwaarde aan: de Belbus moest de eigen broek ophouden, de gemeente zou geen enkele financiële bijdrage doen. Prima, afgesproken. Maar toen moest er na acht jaar een nieuwe bus aangeschaft worden, want gezien het grote aantal ritten en de vele kilometers, was de bus na acht jaar versleten en aan vervanging toe. Dáár had de gemeenteraad geen oren naar. Afspraak is afspraak! Zowel het College van Burgemeester en Wethouders, destijds onder aanvoering van burgemeester Moens, als de hele gemeenteraad hield voet bij stuk: ‘Nee is nee. Geen financiële bijdrage. Punt uit.’ Maar daar waren de Oostzaners het absoluut niet mee eens, er brak zo ongeveer een heuse dorpsrel uit. De Belbus moest blijven bestaan! 

Gulle donatie
Gelukkig was de Woningbouw Vereniging WOV bereid om in te springen. Na een gulle donatie van maar liefst honderdduizend gulden, was de Belbus gered. Er kwam een nieuwe bus en tot op de dag van heden is het voortbestaan van de bus niet meer discutabel. 
Intussen rijden er drie rolstoelbussen en een aangepaste auto rond en zijn er twintig vrijwillige chauffeurs en circa tien vrijwilligers op kantoor werkzaam, om alle telefoontjes aan te nemen en om de vele ritten te coördineren. Werkelijk geen kleinigheid, maar dat het leuk werk is moge blijken uit de jarenlange inzet van de vrijwilligers. Er zijn chauffeurs die al vele jaren op vaste tijden en met veel plezier rijden. Maar ook het kantoorwerk is niet vervelend, gezien het enthousiasme van de diverse medewerkers, zoals Ans van Tol die maar liefst vijfentwintig jaar lang voorzitter is geweest. Cor Molenaar heeft het voorzittersstokje van haar overgenomen. 

‘Correct en behulpzaam’
Hoeveel de Belbus betekent voor haar vierhonderd oudere en hulpbehoevende Oostzaanse leden, is bijna niet in woorden uit te drukken. Een paar uitspraken: mevrouw Van der Molen (95) is al járen heel blij met de Belbus. “Ze zijn altijd correct en behulpzaam. Die mogelijkheid is voor mij fantastisch, ik kan even naar Zaandam om een boodschapje te doen, even naar de tandarts en ik zit in een muziekgroepje in Koog aan de Zaan, de Belbus brengt me wel. Ik zou heel moeilijk weg kunnen gaan zónder Belbus!” 
Ook mevrouw Leguit (90) heeft lovende woorden. Zij maakt twee keer per week gebruik van de Belbus. “Vroeger deed ik alles per fiets, of lopend, maar dat gaat niet meer. De Belbus is een uitkomst voor me. Ik vind het een prima voorziening. De chauffeurs zijn allemaal even hulpvaardig en attent.” 
En de heer Adriaans (85) gaat vaak samen met zijn vrouw met de belbus. “Bijvoorbeeld laatst nog naar Purmerend voor de vaccinaties. Dan wacht de Belbus al die tijd tot we klaar zijn en dan rijden we dan weer terug. Zo blijven we onafhankelijk.” 
Mevrouw Klaassen (83) steekt ook graag de loftrompet uit, want “de Belbus mag weleens in het zonnetje gezet worden.” Zij is al minstens tien jaar lid, tot volle tevredenheid. “Ik ben daardoor voor vervoer niet afhankelijk van mijn dochter. Soms moet je even wachten op de bus, maar dat is logisch. Nee hoor, niets dan lof.”

Op zoek naar vrijwilligers
Om al die oudere en jongere mensen te kunnen blijven vervoeren is de stichting altijd op zoek naar vrijwilligers. Veel chauffeurs rijden al jarenlang met veel plezier. Ze vinden het leuk en dankbaar werk, het geeft voldoening, want de mensen zijn zo blij dat ze via de Belbus in staat zijn om zich te verplaatsen, “Voordat iemand zich opgeeft als chauffeur kan de twijfel wel eens toeslaan”, weet Ids Algera, bestuurslid én chauffeur. “Zijn de passagiers geen zeurende of lastige mensen? Maar dat is absoluut niet het geval. Integendeel, doorgaans gaat het om mensen met beperkte mobiliteit, die veilig van deur tot deur vervoerd willen worden. Zij zijn vrijwel altijd zeer tevreden en vooral ook heel dankbaar. We helpen mensen in en uit de bus en maken een praatje met ze. Zo wordt de rit voor ons prettig, maar zeker ook voor de passagiers.”

Moeten vrijwilligers aan bepaalde voorwaarden voldoen? Ja, in 2015 is besloten dat de chauffeurs (maar zeker ook chauffeuses) maximaal vijfenzeventig jaar mogen zijn en ook moeten ze een normaal rijbewijs hebben voor het besturen van auto’s. Verder is het fijn als de vrijwilliger sociaalvoelend is. Een vriendelijk woord, een babbeltje, een uitgestoken hand is altijd fijn. Prettig aan dit werk is dat je zelf kunt bepalen hoeveel tijd je eraan wilt besteden. Dus iedereen met een rijbewijs en enig sociaal gevoel die een paar uurtjes per week aan dit goede doel wil besteden, kan op de bus komen rijden.

Wie een paar uurtjes per week op kantoor wil helpen als vrijwilliger, moet enig administratief gevoel hebben en goede communicatieve vaardigheden. Oplossingsgericht denken en enig organisatorisch inzicht hebben. Dit werk is afwisselend en levendig, je kunt iets betekenen voor de mensen. De contacten met passagiers en belangstellenden maken het werk aantrekkelijk en veelzijdig. 
Interesse? Een paar uurtjes per week beschikbaar? Graag een goed doel dienen?
Neem geheel vrijblijvend contact op via 075-6845660 of .

* bron het Kompas, d.d. 06-05-2022. Tekst Barbara van Wijk [Kompas]

 
Uitbreiding dienstverlening! - versoepeling 23-03-2022


Mededeling van het bestuur;

Mondkapjesplicht Openbaar Vervoer vervallen.

De versoepelingen vanuit de overheid laten het weer toe om onze dienstverlening weer verder uit te breiden.

Vanaf vrijdag 23 maart 2022 is de mondkapjesplicht in het Openbaar Vervoer vervallen.
 

Ook wij gaan onze klanten niet meer verplichten om in onze bussen een mondkapje te dragen. Onze chauffeurs zijn dit ook niet meer verplicht, echter  de besmettingen zijn helaas nog niet over en daarom is het besluit genomen dat onze chauffeurs zelf mag beslissen om toch nog een mondkapje te dragen.

We doen vanaf dit moment in principe weer alle ritten.

We mochten sinds 25 februari 2022 weer met volle bussen rijden en de afstandsbeperkingen zijn toen ook opgeheven. Ook de Berlingo mocht weer als vervoersmiddel worden ingezet.

We doen ons best om zoveel mogelijk klanten weer van dienst te zijn, net zoals de periode voor de Covid periode.

Het bestuur van de Stichting Belbus Ooszaan.

 
Uitbreiding dienstverlening! - versoepeling 25-02-2022


Mededeling van het bestuur;

Nederland gaat gelukkig weer verder open. 

De versoepelingen vanuit de overheid laten het weer toe om onze dienstverlening weer verder uit te breiden.

Vanaf vrijdag 25 februari 2022 doen we in principe weer alle ritten.
(Het aannemen van nieuwe ritten kan vanaf heden).

We mogen weer met volle bussen rijden en er zijn geen afstandsbeperkingen meer. 
Ook de Berlingo kan weer rijden.

We rijden dan nog wel onder de bestaande corona maatregelen:

  • mondkapjesverplichting voor de passagiers.
    We vallen namelijk onder het openbaar vervoer.
We doen ons best om zoveel mogelijk klanten weer van dienst te zijn.

Het bestuur van de Stichting Belbus Ooszaan.

 
Zilveren Jol van Ans van Tol

OOSTZAAN - Ans van Tol heeft op vrijdag 10 januari 2020 de Zilveren Jol ontvangen uit handen van wethouder Niels Bonenkamp. Ze kreeg het kleinood opgespeld in de foyer van het gemeentehuis, waar ze afscheid nam als voorzitter van de Stichting Belbus Oostzaan. Mooie woorden, veel belangstellenden en bloemen onderstreepten de waardering voor de functie die ze 25 jaar heeft vervuld.

Of ze vrijdag om kwart voor vijf klaar wilde staan, want dan zou ze met de Belbus worden opgehaald. Waarheen, dat wist ze niet. Maar dat het met het aangekondigde afscheid als voorzitter van de Stichting Belbus Oostzaan te maken had, dat had ze al geraden. Zeker toen bleek dat de bus van binnen was versierd.
De blijdschap was er niet minder om toen ze in de foyer met een massaal applaus binnen werd gehaald.


De bijeenkomst kreeg later extra glans toen ze uit handen van wethouder Niels Bonenkamp de Zilveren Jol ontving. De Zilveren Jol krijg je niet zomaar. De gemeente deelt deze erkenning niet zomaar uit. Dan moet je echt iets betekend hebben voor de Oostzaanse gemeenschap. En voor Ans van Tol gaat dat zeker op. Ze was al zijdelings betrokken bij de stichting toen ze 25 jaar geleden werd gevraagd om voorzitter te worden. Over het antwoord hoefde ze niet lang na te denken. Ze wilde zich graag voor de stichting inzetten. De sfeer was op dat moment niet optimaal in het voornamelijk uit heren bestaande bestuur - ''Ze zeggen dat vrouwen vaak moeilijk doen, maar mannen kunnen er ook van''  -  en bovendien dreigde de gemeente de subsidiekraan dicht te draaien. Ans schrok daar niet voor terug.

Ans: "Ik zag daar juist een uitdaging in. Ik had bovendien al eerder in besturen gezeten en ik kende de politiek. Maar vooral vond ik dat de Belbus bestaansrecht had. En er waren genoeg vrijwilligers die iets wilden doen."
16.000 ritten

Met een enorme toewijding heeft Ans van Tol zich voor de Stichting Belbus Oostzaan ingezet. Het bestaansrecht heeft zich bewezen. Dat mag blijken uit de cijfers: 450 à 500 donateurs hebben zich aan de stichting verbonden en vorig jaar werden ongeveer 16.000 ritten geboekt - zowel binnen als buiten Oostzaan.
 
'Het gaat nu goed'
Voor Ans is het een mooi moment om afscheid te nemen, vindt ze zelf. "Ik ben 75, heb dit 25 jaar gedaan en ben nu nog bereikbaar. Het is voor mij daarom beter om nu te stoppen. Ik stop niet omdat ik het niet meer leuk vind. Het gaat nu goed, we hebben een goed bestuur en er is ook al een nieuwe voorzitter, die al heeft meegedraaid."

"Ans heeft de Belbus body en structuur gegeven," voegt penningmeester René de Leeuw daaraan toe, 

* bron het Kompas, d.d. 14-01-2020.

 
Met de belbus naar de "Bijbelverhalen in zand".

In het vorige kerkblad Kerkbuurten van de PKN gemeente Oostzaan stond “een bijzondere tip voor deze zomer” met een prachtige foto van de expositie “Bijbelverhalen in zand “ in Elburg.
Het leek mij leuk om met een aantal mensen in de Belbus daar naar toe te gaan. Toen ik dat tijdens de koffie inloop ochtend aan een aantal mensen voorlegde, waren er direct enthousiaste reacties

Omdat het toen nog zo heel erg warm was stelden we de trip uit tot woensdag 7 augustus. Inmiddels hadden we zoveel deelnemers dat we 2 Belbussen konden vullen.
Dus vertrokken we rond half tien met 16 passagiers en de chauffeurs Arie en Chris richting de Veluwe. De eerste stop was bij het Uddelermeer waar we van een heerlijk “Uddeltje”(zie foto) en een kop koffie genoten die ons werden aangeboden door de Diaconie!

Daarna langs een prachtige route dwars over de Veluwe naar Elburg.
Daar werd al op ons gewacht door een gastvrouw die ons wat achtergrond informatie gaf over deze expositie. Het is een geweldig groots gebeuren, bijna niet te geloven dat het allemaal zand (uit het Markermeer) is. De expositie beslaat 3 grote hallen van een vroegere Blikfabriek in het centrum van Elburg.

De expositie is prima te belopen en overal staan bankjes zodat je alles op je gemak kunt bekijken.

Wij kregen allemaal een badge met “geëerde gast” zodat we de hallen in-en uit konden lopen. Na de eerste hal bekeken te hebben gingen we naar het z.g. strandpaviljoen om daar de voor ons gereserveerde lunch te gebruiken. Gezellig en lekker!

Daarna nog tijd genoeg om de overige 2 hallen te bezoeken en vooral de laatste hal was heel bijzonder en zeer indrukwekkend. De sculpturen waren te hoog om ze in het geheel op de foto te krijgen, maar het was om nooit te vergeten.

Aan het eind van het bezoek waren we allemaal aardig moe maar heel voldaan. De busjes stonden al weer klaar om ons naar Oostzaan te brengen en tijdens de rit terug was het in elk geval in onze bus heeel stil!
Het was een lange dag maar het enthousiasme van alle mensen was groot!
We kunnen het iedereen aanbevelen!

Ans van Tol

 
Belbus Oostzaan ook populair in Peru

De webmaster is met zijn gezin naar Peru op vakantie geweest.
Daar sliepen zij bij een gastgezin op het eiland Amantani op het Titicacameer. Het hoogst gelegen bevaarbare bergmeer ter wereld.

Onze gastvrouw wilde graag de Belbus katoenen tas als cadeau hebben. En wie wil dat niet.

Vol trots loopt zij nu met deze tas over het eiland.

 
Belbus Oostzaan zet zich in voor reanimatie


OOSTZAAN - Zestien chauffeurs van Stichting Belbus Oostzaan deden afgelopen weken mee aan de cursus Reanimatie en AED en haalden hun diploma. De chauffeurs zijn in groepen naar de Vuister in Koog aan de Zaan gegaan om daar de cursus te volgen.




Dit moest in groepen, omdat het maximum aantal deelnemers voor een cursus is gesteld op zes. Daarmee is er ruimschoots individuele aandacht voor het leren van de techniek. De cursus werd gegeven door de Stichting Reanimatie en AED onderwijs Zaanstreek. En na afloop kregen de deelnemers naast hun diploma ook het lesboek mee naar huis om de lesstof nog eens door te nemen. Daarnaast worden de chauffeurs elk jaar opgeroepen voor een cursus. Zo blijft het diploma geldig en het is goed om elk jaar te blijven oefenen. Inmiddels zijn de personenauto en de drie rolstoelbussen uitgerust met een pakket wat het doen van reanimatie ondersteund. Hierin zit onder meer een mondkapje voor het doen van mond-op-mondbeademing. Hiermee zet de belbus een goede stap om in voorkomende gevallen direct reanimatie te kunnen starten. Ook als dit een slachtoffer betreft op straat en de belbus in de onmiddelijke nabijheid is. Overigens kan de Stichting Belbus Oostzaan nog wel de nodige versterking gebruiken. Men zoekt nog steeds vrijwilligers die zich willen inzetten als chauffeur op de belbus. Wie interesse heeft of meer informatie wil, bel dan maar naar 075-68445660, stuur een e-mail naar of kijk op www.belbusoostzaan.nl

* bron het Kompas, d.d. 04-06-2019.

 
Prijsverhoging vanaf 1 januari 2019

De donatie voor 2019 bedraagt  € 15,-  per adres.
De prijs van een bonboekje (25 bonnen) bedraagt vanaf 1 januari 2019  € 17,-. Boekjes zijn te koop bij de chauffeurs of op kantoor. Dringend verzoek om met gepast geld te betalen!

Meer informatie hierover is
hier te vinden.

 
Wethouder Bonekamp in de Belbus

OOSTZAAN - Afgelopen donderdag reed Niels Bonekamp, wethouder Sociaal domein, mee met de Belbus. De belbus is een vrijwiliggersorganisatie die voor haar donateurs het vervoer verzorgt in Oostzaan en de regio. Oostzaners van 65 jaar en ouder kunnen van deze dienst gebruik maken.




De Belbus heeft drie volledig ingerichte (rolstoel)bussen en een aangepaste personenauto tot haar beschikking. Vele Oostzaners maken gebruik van de Belbus. Wethouder Bonekamp: " Ik ben blij dat Stichting Belbus Oostzaan al vele jaren deze voorziening aan onze bewoners aanbiedt en hiermee de mobiliteit van de gebruikers vergroot. De Belbus voorziet met ruim 18.000 ritten per jaar duidelijk in een behoefte. Dat zijn gemiddeld bijna 50 ritten per dag! De Belbus is 'n heel laagdrempelige voorziening met ook nog eens een belangrijke sociale functie."   

Wilt u meer weten over de Belbus?
Kijk op www.belbusoostzaan.nl of bel naar tel. 075-6845660.

* bron het Kompas, d.d. 21-08-2018.

 
Al vijfentwintig jaar van hot naar her

De Belbus is niet weg te denken uit Oostzaan

OOSTZAAN - In 2016 vervoerden de chauffeurs van de Belbus maar liefst 18.452 personen. Dat zijn dus ruim 18.000 telefoontjes voor de medewerkers op kantoor. En deze ruim 18.000 personen waren goed voor 112.281 gereden kilometers. Kortom, de Belbus is niet weg te denken uit Oostzaan. En ze zijn stipt, altijd keurig op de afgesproken tijd. Maar dat komt omdat ze ook eerlijk zijn. Als iets niet op een bepaald tijdstip ingepland kan worden, dan zeggen ze dat ook en kijken met de passagier wat dan eventueel wel kan. Een prachtige samenwerking dus.

Vijfentwintig jaar geleden was Joop Geerlings de initiatiefnemer voor de Belbus. Hij zat in het bestuur van de toenmalige Speeltuinvereniging Centrum, later De Bres. Voor een belbus was er echter wel een vervoermiddel nodig en die kwam er met Europese subsidie. Het college van Oostzaan vond het een nobel initiatief, maar gaf het toenmalige bestuur wel de boodschap mee dat ze zelf de broek op moesten houden. Elke bus is na acht jaar afgeschreven, wat niet heel gek is, gezien de vele ritten en kilometers die ze maken. De stichting Belbus was in 1992 dus een feit, de eerste rit werd gereden begin november en vooralsnog opereerde men onder de paraplu van de SHO. Na acht jaar echter moest de bus worden vervangen en zowel het college als de raad, toen nog onder aanvoering van burgemeester Moens, gaven niet thuis. Dat was toen al ongekend en het dorp kwam in opstand. Maar dat mocht niet baten, er werd geen geld voor een nieuwe bus beschikbaar gesteld. Het leek er even op dat er crisis uit zou breken, maar daar was de reddende engel, de WOV. De woningbouwvereniging stelde 100.000 gulden ter beschikking. Dat was ruim voldoende voor een nieuwe bus en voor de voortgang van de stichting Belbus. Er kon weer opgelucht adem worden gehaald.

Vele handen
De stichting Belbus heeft ondertussen drie bussen en één auto, het bestuur bestaat uit twee heren en drie dames - in Oostzaan lukt wel wat Rutte niet lukt - er zijn twee vaste chauffeurs van Baanstede, één kantoormedewerker in dienst, 15 vrijwillige kantoormedewerkers en twintig vrijwillige chauffeurs. Een chauffeur mag maximaal 75 jaar zijn. Op dit moment heeft de Belbus 478 donateurs. Maar hoe mooi zou het zijn als voor het einde van 2017 de 500 gehaald kan worden, dat is gewoon een kwestie van doen, of 075 684 5660. Iedereen kan donateur worden, men kan echter pas gebruik maken van de Belbus vanaf 60 jaar en dan moet men wel inwoner van Oostzaan zijn. De Belbus rijdt dagelijks tussen 08.15 uur en 22.30 uur. Aanvragen voor een rit uiterlijk 24 uur van te voren. Voor ritten op zaterdag, zondag en maandag moet uiterlijk vrijdagochtend gebeld worden. De donatie voor 2017 bedraagt 14 euro. Voor een rit betaald de passagier bonnen. Bonboekjes à 25 stuks zijn te koop bij de chauffeurs of op kantoor voor 16 euro. Voor een rit binnen Oostzaan worden twee bonnen gevraagd, naar Zaandam, Zaandijk, Koog aan de Zaan, Amsterdam Noord en Landsmeer drie bonnen. Voor Wormer, Wormerveer, Krommenie, Assendelft, Purmerend en landelijk Noord (bijvoorbeeld Ransdorp) legt de passagier vier bonnen neer. Plaatsen buiten de regio alleen in uitzonderingsgevallen en vanaf minimaal 10 bonnen per rit. De Belbus rijdt niet naar Amsterdam, uitgezonderd ziekenhuizen en tegen een speciaal tarief. Op vrijdag rijdt de Belbus 's morgens twee ritten naar Albert Heijn op de Klaverweide, speciaal voor de donateurs. De boodschappende donateur betaald de heenreis en Appie betaald de terugreis.
 
Voorzitter
Ans van Tol is al bijna twintig jaar voorzitter van de Belbus. Heel stiekem overweegt ze wel om er eens mee te stoppen, maar ze haast zich te zeggen dat daar voorlopig nog geen sprake van is. "Het werk bij de Belbus is gewoon leuk!" Ze begon in 1995, drie jaar na de oprichting, in het bestuur en ook meteen onder aan de ladder op kantoor. Ondertussen is het 2017 en de tijd is omgevlogen. Het is goed om te zien dat de Belbus het zo goed doet. Na het eerste debacle met college en raad is het tij gekeerd. De Belbus ontvangt vaste subsidie (eigenlijk gewoon besparing op taxikosten voor de gemeente, die ze anders kwijt zouden zijn aan een andere veel duurdere vervoerder) en kan door alle ritten, de inzet van de vele vrijwilligers en een goede boekhouding ondertussen zelf de broek ophouden. Een verdienste waarvan de eer toekomt aan al die geweldige vrijwilligers en het bestuur. Wie jarig is trakteert, en dat gaat dus ook gebeuren. Aankomend weekend gaan alle medewerkers van de Belbus naar een verrassingslocatie. En dat verdienen ze dik. Al vijfentwintig jaar goed voor elkaar, het is de lijfspreuk van de Belbus en het klopt ook nog eens als een bus.
 
* bron het Kompas, d.d. 31-10-2017. (Foto: JWvD).

 
Naar 'Appie' met de Belbus

OOSTZAAN - Boodschappen nodig, maar het wordt steeds moeilijker om naar de winkel te gaan. Dat hoeft helemaal geen probleem te zijn. De Belbus Oostzaan gaat namelijk elke vrijdag naar de Grootgrutter op de Klaverweide. En dat gaat in twee shifts, de vroege vogels en de langslapers.
De eerste rit rijdt om 08.45. Drie kwartier later staat de Belbus weer voor om de boodschappen huiswaarts te brengen.



Aansluitend volgt de tweede rit om 09.30 uur. En om 10.15 staat de bus dan weer klaar om huiswaarts te keren. Voor de eerste rit zijn er nog twee plaatsen vrij, voor de tweede rit nog maximaal vijf. Het is wel noodzakelijk dat degene die mee willen lid zijn van de Belbus. Het ritje kost twee bonnen voor de heenreis en idem dito voor de terugreis. Opgeven kan bij de Belbus, tel. 075-6845660, bereikbaar van 09.00 tot 15.00 uur van maandag tot en met vrijdag. Kantooradres: Lisweg 261d (gebouw Lishof).

* bron het Kompas, d.d. 22-08-2017. (Foto: Ton Geisink).

 
 
 
 
Bereikbaarheid:








       Telefoon : 075 - 6845660
  info@belbusoostzaan.nl

Rijtijden Belbus:
Dagelijks 08.15-22.30 uur

's avonds en in het weekeinde hangt af
beschikbaarheid chauffeurs!
Kantooruren :    ma t/m vrij 09.00-15.00 uur
Kantoor : Lisweg 261d
(Gebouw de Lishof)
 
Lidmaatschap + prijs bonnenboekje:
De donatie per jaar bedraagt € 15,= per adres.
Een bonboekje met 25 bonnen bedraagt € 17,=
te koop op het kantoor of bij de chauffeur.
Lees verder...
 
 
Nieuws:







23 maart 2022
Uitbreiding dienstverlening!
Lees verder...
 
 
Vervoersregels

Voor informatie over het vervoer met de Belbus zie Vervoersregels.
 
 
Code VVR